ایده آلهای فازی جبرهای ‏‎bck‎‏ فازی وارون پذیر

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس
  • نویسنده رمضانعلی عباسی
  • استاد راهنما احمد موسوی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1380
چکیده

در فصل اول و دوم به معرفی جبرهای ‏‎bck‎‏ پرداخته و با ارائه مثالهایی با جبرهای ‏‎bck‎‏ جابجایی و کراندار و ایجابی و ... آشنا می شویم. سپس ایده آلهای یک جبر را معرفی کرده و بیان قضایایی روابط بین ایده آلهای ایجابی و ماکزیمال و می نیمال و ساده و اول و ... را بررسی می کنیم. در فصل سوم پوچساز ها را معرفی کرده و به بررسی خواص پوچساز ایده آلها می پردازیم. در فصل پنجم ، ایده آلهای دوگان را معرفی کرده و نشان می دهیم که مجموعه همه ایده آلهای دوگان یک جبر ‏‎bck‎‏ و کراندار همراه با عمل تعریف شده بر روی آن تشکیل یک جبر ‏‎bck‎‏ و کراندار می دهند.در فصل ششم با معرفی شرطهای زنجیره ای در جبرهای ‏‎bck‎‏ ثابت می کنیم که در هر جبر ‏‎bck‎‏ و جابجایی، اگر شرط برقرار باشد آنگاه تمام ایده آلهای آن برگشت پذیرند. در فصل هفتم به معرفی مجموعه های فازی و ایده آلهای فازی می پردازیم و نیز مجموعه تراز یک ایده آل فازی را معرفی کرده و رابطه آن را با ایده آل فازی بیان می کنیم. در فصل هشتم و نهم ایده آلهای فازی اول و برگشت پذیر و تحویل پذیر و تحویل ناپذیر را معرفی کرده و نیز روابط بین آنها را مشخص می سازیم. همچنین با معرفی نگاشت همریخت بین دو مجموعه فازی ، رابطه بین ایده آلهای فازی آنها را بررسی کرده و قضایایی را در این رابطه بیان می کنیم. در بخش دهم ایده آلهای فازی برگشت پذیر و وارون پذیر را معرفی کرده و نشان می دهیم که مجموعه همه ایده آلهای فازی یک جبر ‏‎bck‎‏ که فازی و برگشت پذیر و وارون پذیر همراه با دو عمل تشکیل یک شبکه پخشی می دهد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

ایده الهای فازی bck-جبرها

هدف این پایان نامه مطالعه خواص اساسی bck-جبرها و بررسی مفاهیم و نتایج اصلی در مورد ایده الهای آن و تعمیم مفهوم ایده الهای bck-جبرها به حالت فازی و مطالعه خواص و نتایج اساسی ایده الهای فازی آنهاست. هدف این پایان نامه مطالعه خواص اساسی bck-جبرها و بررسی مفاهیمی در مورد ایده الهای فازی آن است

c-ایده آلهای جبرهای لی

در این پایان نامه ثابت می کنیم که اگر همه زیرجبرهای پوچتوان ماکزیمال از یک جبر لی حل÷ذیر c-ایده آلی از آن باشند آنگاه جبر لی فوق حل÷ذیر است.

15 صفحه اول

k-ایده آلهای فازی در نیم حلقه های سه تایی

هدف از این رساله مطاله ساختار k-ایده آلهای فازی در نیم حلقه های سه تایی و تعمیم آنهاست.به این منظور ابتدا به مفهوم نیم حلقه های سه تایی و ایده آلهای ان پرداخته و زیر ساختارهای فازی آن را معرفی می کنیم.تعریف و مطالعه نیم حلقه های سه تایی l-فازی و ایده آلهای آنها و k-ایده آلهای فازی در فصل دوم و سوم صورت می گیرد. در نهایت k-ایده آلهای فازی شهودی را در فصل جهارم مورد بحث قرار می دهیم.

15 صفحه اول

ایده آلهای اول جبرهای ویل کوانیتده

مطالب این پایان نامه مربوط به مطالعه ایده آلهای اول از جبرهای ویل کوانتیده ؟ و جبر ویل کوانتیده متناوب ؟ می باشد. این حلقه های غیر جابجائی می تواند روی یک میدان k به عنوان پایه، با تکرار ساختار حلقه های چند جمله ای اریب که به جردن منسوب است ساخته شوند. جبر ویل کوانتیده متناوب ؟ نخستین بار توسط دکتر محمد اخوی زادگان [1] مطالعه شده است و روابط موجود در آن دارای تقارن بیشتری می باشد. هر یک از جبره...

15 صفحه اول

جبرهای باناخ انقباض پذیر

فرض کنید یک جبر باناخ باشد. ما نشان می دهیم که اگر یک ایده ال انقباض پذیر ازیک جبر باناخ باشد آنگاه برقرار است. سپس وجود یک خود توان می نیمال مرکزی را در یک جبر باناخ انقباض پذیرکه یک تابعک ضربی نا صفر روی آن موجود باشد ثابت می کنیم. همچنین مفهومb- انقباض پذیری و یکی از فرم های معادل آن را معرفی می کنیم و با مثالی نشان می دهیم که b- انقباض پذیری به طور اکید از انقباض پذیری ضعیف تر است.

متن کامل

جبرهای bck

این پایان نامه در سه فصل تنظیم شده است : فصل اول ، مقدمه ای بر تئوری جبرهای bck . فصل دوم ، جبرهای bck فازی . فصل سوم ، روابط همنهشتی فازی.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023